Oferta de servicii pentru solicitanti

 

Crearea profilului

Platforma permite candidatilor sa isi evidentieze profilul in ce priveste cunostintele, competentele ca si a altor trasaturi legate de munca si activitatea profesionala Cu ocazia consilierii psihologice parcurse in proiect candidatii au fost instruiti sa respecte o serie de reguli, dupa cum urmeaza:

  • definirea in termeni de necesar si suficient, evitarea formularilor rigide, stricte privind propria persoana, includerea de informatii care pot fi usor verificate, definirea cunostiintelor si competentelor prin aspecte care pot fi usor constatate sau probate, evitarea ingreunarii recrutarii prin prezentarea de prea multe detalii, recomandarea expresa sa nu uite ca la creerea profilului nu este un candidat ideal ci un om real.

Elaborarea CV-ului

In conformitate cu CapII din Metodologia de de implementare a subactivitatii de “asistenta pentru elaborarea documentelor de marketing personal si prezentare la interviu” membrii grupului tinta au beneficiat de sedinte de consiliere ( 10 ore/beneficiar ) pentru a-si insusi in termeni proprii pietei muncii, importanta existentei, redactarii si adaptarii CV-ului.
Acesta este un instrument de comunicare intre candidat si angajator, de promovare a persoanei aflate in cautarea unui loc de munca si de manifestare a interesului solicitantului de a lucra la firma la care aplica. Scopul CV-ului este de a ajuta candidatii sa ajunga la un interviu. Pentru utilizarea platformei ROST aplcantii au fost instruiti sa respecte urmatoarele reguli:

  1. Trimite un CV actualizat, cu toate datele de contact valabile (localitatea de resedinta, numar de telefon, adresa de e-mail).
  2. Asigura-te ca ai listat toate experientele profesionale din trecut, relevante pentru job-ul la care aplici. Nu exagera insa, fii concis, detalierea excesiva poate face ca CV-ul tau sa fie greu de urmarit.
  3. Foloseste o adresa de e-mail profesionala, care sa contina numele si prenumele tau, dedicata exclusiv comunicarilor legate de job-uri.
  4. Daca alegi sa atasezi si o poza, alege una care sa te infatiseze intr-un cadru profesional. Evita sa atasezi poze din vacanta sau de la petreceri, iar daca acestea sunt singurele pe care le ai, mai bine trimite CV-ul fara poza.
  5. Formateaza CV-ul astfel incat sa ai acelasi font si aceeasi marime a textului pe tot parcursul acestuia, paragrafe delimitate si o spatiere adecvata. Foloseste font-uri uzuale si nu incarca paginile cu elemente grafice.
  6. Evita folosirea frazelor foarte lungi, complexe. Foloseste propozitii scurte, concise, enumerari. Cu cat va fi mai structurat, cu atat CV-ul tau va fi mai simplu de parcurs.
  7. Daca alegi sa trimiti si o scrisoare de intentie, ai grija sa o personalizezi cat mai mult posibil. O scrisoare de intentie copiata de pe internet si atasata CV-ului ca atare nu va face, cu siguranta, o impresie buna.

Ai grija la greselile gramaticale. Citeste de mai multe ori CV-ul, cere si o a doua parere inainte de a-l trimite recrutorului.

Elaborarea scrisorii de intentie

Scrisoarea de intentie este prima modalitate de prezentare, de a face cunoscute ‘’punctele forte” ale unui candidat pentru postul solicitat. Ea trebuie redactata cu grija, fiind o forma scurta de prezentare generala a atu-urilor persoanei aflate în cautarea unui loc de munca. Scrisoarea de intentie este conceputa pentru a descrie ce poate face candidatul pentru postul vizat si firma respectiva.

Scrisoarea de intentie trebuie:

– sa fie adresata nominal unei persoane din companie, eventual cea responsabila cu angajarile, ori cea care coordoneaza direct respectivul departament sau proiect;
– sa fie de maxim o pagina format A4;
– sa fie clara si la obiect, sa reflecte interesul pentru firma angajatoare;
– sa contina neaparat solicitarea efectiva a postului pe care solicitantul il doreste si care ar fi principalele calitati care il recomanda pentru ocuparea postului respectiv;
– sa exprime disponibilitatea pentru un interviu, examen, testare, angajare de proba;
– sa fie semnata si sa contina clar adresa expeditorului.

Scrisoare de intentie nu trebuie:

– sa contina greseli gramaticale sau de ortografie; sa fie standard pentru toate companiile;
– sa includa informatii legate de salariul dorit;
– sa includa aspecte negative, respectiv: mentiuni despre conflicte avute la alte locuri de munca, litigii in curs sau vreun fel de remarci sarcastice.

Foarte important este ca scrisoarea de intentie sa nu fie folosita pentru a repeta detaliile din CV, precum experienta de munca, educatia sau obiectivele personale.

Aplicarea Jobului

Platforma permite aplicarea jobului atit pentu candidatii entry level cat si pentru candidatii cu experienta.
La aplicare candidatul trebuie sa faca precizari importante cum ar fi domeniul,ocupatia si specializarea, daca este cazul-tipul de program, integral sau part-time, daca aplica doar in localitatea de domiciliu sau si extra localitate.
Solicitantul poate opta pentru inscrierea in baza de date a diversilor angajatori precum si pentru primirea de newsletter de la acestia cu locurile de munca nou aparute.
Candidatul este indrumat inca din etapele de consiliere parcurse in timpul proiectului sa trateze toate informatiile cu maximum de responsabilitate, tocmai pentru a creste sansele de angajare

 

Oferta de servicii pentru companii

 

Crearea profilului de companie

Profilul companiei este pe de o parte o prezentare succinta a firmei, in componentele sale principale, iar pe de alta parte o precizare a profilului postului ,evident din perspectivele companiei.
Prezentarea firmei este o parte a ofertei si cuprinde aspecte ca domeniul de activitate, portofoliul de produse, performantele , istoricul si vechimea, numarul de angajati si resursele umane, cifra de afaceri si daca este cazul pozitia pe piata, locatia firmei, sediul central, filiale, conducerea ,valori si cultura organizationala.
A doua parte, cea mai importanta de fapt, este profilul postului care este un rezultat al definirii cerintelor postului si al selectie caracteristicilor care vor fi avute in vedere cu ocazia recrutarii.
Profilul postului este un instrument utilizat de angajator pentru a avea o perspectiva cat mai obiectiva,in ceea ce priveste corespondenta dintre tiparul postului si candidat.

Adaugarea de locuri de munca vacante

Platforma ROST da angajatorilor posibilitatea de a adauga locurile de munca vacante. Acestea sunt rezultatul cresterii necesarului de personal din firme/companii datorita modificarii structurii organizatorice, cresterii volumului de activitate, cresterii normei de timp pe unitatea de produs datorita cresterii calitatii, evolutiei ratelor de inlocuire a personalului, fluctuatiei fortei de munca etc.

Primirea aplicatiilor de la candidati

Procedura corectă de recrutare presupune cel puțin transmiterea unui răspuns standard de confirmare a primirii aplicației.
Platforma ROST permite transmiterea confirmarii de primire a CV-ului, scrisorii de intentie si in masura in care acestea corespund criteriilor,se trece la contactul telefonic prin email sau prin sms pentru invitarea la interviu.
Pentru angajator sunt insa si motive care il fac sa renunte la continuarea contactului. Printre acestea gasim:

  1. CV-ul arată foarte urât/dezordonat/plin de informații inutile etc. (iar prima impresie contează foarte mult).
  2. Din aplicație nu reiese foarte repede/ușor de ce ar fi candidatul potrivit pentru post.
  3. CV-ul și scrisoarea de intenție/formularul de aplicație sunt pline de greșeli.
  4. Experiența candidatului este complet irelevantă având în vedere cerințele postului.
  5. Există diferențe mari între imaginea online a candidatului și ce reiese din CV.
  6. Pur și simplu nu pare candidatul potrivit.

Invitarea la interviu

In situatia corespondentei dintre profilul candidatului respectiv caracteristicile acestuia si profilul solicitantului, angajatorul poate transmite prin intermediul platformei, invitatia la interviu.